Analiza SWOT
Analiza SWOT to jedna z metod analizy strategicznej przedsiębiorstwa. Nazwa jest skrótem od angielskich słów strenghts (silne strony), weaknesses (słabe strony), opportunities (szanse i okazje) oraz threats (zagrożenia).
Analiza SWOT pozwala na ocenę otoczenia organizacji, zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego. Stosuje się ją w odniesieniu do całego przedsiębiorstwa, ale także do poszczególnych działów w firmie. Analiza SWOT firmy wykorzystywana jest także do wstępnej analizy strategicznej. Pozwala ona na prowadzenie strategii rozwoju przedsiębiorstw, w oparciu o mocne strony i szanse, ograniczając lub eliminując słabe strony i zagrożenia.
Analiza SWOT na podstawie hotelu Olympion Melathron
Mocne strony
- Odkryty basen;
- Dobrze usytuowane położenie;
- Duża ilość pokoi;
- Bogata florystyka;
- Różnoraki wybór jedzenia.
Słabe strony
- Słaba jakość internetu;
- Ograniczona ilość miejsc w jadalni;
- Problemy z światłem;
- Słaba jakość zasłon prysznicowych;
- Dostęp do prądu tylko za pomocą karty
Szanse
- Bogata panorama miasta;
- Duża i często odwiedzana okolica;
- Pogoda;
- Duża ilość bezpańskich zwierząt;
- Blisko usytuowane lotnisko i niskie ceny biletów.
Zagrożenia
- Pogoda;
- Duża ilość bezpańskich zwierząt;
- Niebezpieczne, kręte drogi;
- Problemy gospodarcze i finansowe państwa.