Analiza SWOT hotelu Olympion Melathron

Analiza SWOT

Analiza SWOT to jedna z metod analizy strategicznej przedsiębiorstwa. Nazwa jest skrótem od angielskich słów strenghts (silne strony), weaknesses (słabe strony), opportunities (szanse i okazje) oraz threats (zagrożenia). 

Analiza SWOT pozwala na ocenę otoczenia organizacji, zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego. Stosuje się ją w odniesieniu do całego przedsiębiorstwa, ale także do poszczególnych działów w firmie. Analiza SWOT firmy wykorzystywana jest także do wstępnej analizy strategicznej. Pozwala ona na prowadzenie strategii rozwoju przedsiębiorstw, w oparciu o mocne strony i szanse, ograniczając lub eliminując słabe strony i zagrożenia.

Analiza SWOT na podstawie hotelu Olympion Melathron

Mocne strony

  • Odkryty basen;
  • Dobrze usytuowane położenie;
  • Duża ilość pokoi;
  • Bogata florystyka;
  • Różnoraki wybór jedzenia.

Słabe strony

  • Słaba jakość internetu;
  • Ograniczona ilość miejsc w jadalni;
  • Problemy z światłem;
  • Słaba jakość zasłon prysznicowych;
  • Dostęp do prądu tylko za pomocą karty

Szanse

  • Bogata panorama miasta;
  •  Duża i często odwiedzana okolica;
  • Pogoda;
  • Duża ilość bezpańskich zwierząt;
  • Blisko usytuowane lotnisko i niskie ceny biletów.

Zagrożenia

  • Pogoda;
  • Duża ilość bezpańskich zwierząt;
  • Niebezpieczne, kręte drogi;
  • Problemy gospodarcze i finansowe państwa.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *