Mobilność edukacyjna uczniów i kadry ZSM-T w Ostrowie

W ramach inicjatywy współfinansowanej przez Unię Europejską w kwocie 41 294 euro zrealizowane zostały dwa typy działań: grupowa mobilność uczniów oraz kursy i szkolenia dla nauczycieli. Liderem projektu nr 2021-PL01-KA122-SCH-000021241 jest Zespół Szkół Mundurowo-Techniczych w Ostrowie, za partnerem projektu jest 4th General Lyceum of Katerini w Grecji. 

Partnerzy projektu

Zespół Szkół Mundurowo-Technicznych w Ostrowie

 

Szkoła ma bogatą historię. Placówka działa nieprzerwanie od 1945r. i obecnie tworzą ją: Szkoła Branżowa I Stopnia oraz oparte o innowację pedagogiczną Liceum Ogólnokształcące, które realizuje program Ministerstwa Obrony Narodowej o nazwie „Certyfikowane Wojskowe Klasy Mundurowe”, będące jednocześnie beneficjentem projektu. Obecnie do placówki uczęszcza 370 uczniów. Liceum ogólnokształcące prowadzi nauczanie w 3 profilach: wojskowym, policyjnym oraz pożarniczo-ratowniczym

4th General Lyceum of Katerini 

 

 

To szkoła o jednej z najdłuższych tradycji w regionie, a jednocześnie jedna z najbardziej prestiżowych placówek edukacyjnych w tej części Grecji. Nastawiona jest na rozwój strategiczny i operacyjny, pozwalający na podnoszenie oferty edukacyjnej. Najważniejsze cele szkoły to. efektywna edukacja, umożliwiającą młodzieży kontynuowanie kształcenia na poziomie wyższym, a także budowanie i wzmacnianie wśród młodych ludzi postaw zaangażowania.

Cele projektu

  • Podniesienie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności 26 uczniów w zakresie podstawy programowej w ramach takich przedmiotów jak język angielski, podstawy przedsiębiorczości, informatyka.
  • Podniesienie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności 4 członków kadry pedagogicznej oraz zarządzającej poprzez udział w zagranicznych mobilnościach.
  • Wzmocnienie współpracy ze szkołą partnerską oraz budowanie europejskiego wymiaru nauczania.
  • Utrzymanie konkurencyjności oferty edukacyjnej, wypracowanie wysokiej jakości rezultatów oraz ich skuteczne upowszechnianie w postaci otwartych zasobów zapewniające dotarcie do nowych grup odbiorców.
  • Utrzymanie konkurencyjności oferty edukacyjnej, wypracowanie wysokiej jakości rezultatów oraz ich skuteczne upowszechnianie w postaci otwartych zasobów zapewniające dotarcie do nowych grup odbiorców.

Uczestnicy projektu

W projekcie wzięło udział 26 uczniów oraz 2 nauczycieli-opiekunów. Rekrutacja uczniów została przeprowadzona zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji. Za przeprowadzenie rekrutacji odpowiedzialna była komisja rekrutacyjna. Dokumenty i regulaminy umieszczone były na stronie szkoły i dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Przy rekrutacji wyznaczyliśmy następujące kryteria oceny merytorycznej:

Kryterium I – Średnia ocen za ostatni zakończony semestr nauki. 

Kryterium II – Średnią ocen z języka angielskiego za ostatni semestr nauki.

Kryterium III – Ocena z zachowania za ostatni semestr nauki. 

Kryterium IV – Kryterium zmniejszonych szans (zła sytuacja ekon., niepełna rodzina, rodzina wielodzietna, niepełnosprawność).

Kryterium V – Aktywna postawa w życiu szkolnym (osiągnięcia, udział w olimpiadach, konkursach, zawodach sport., reprezentowania szkoły na zewnątrz). 

Etapy projektu

Planowanie

Pozyskanie partnera w projekcie > Opracowanie wniosku > Wypracowanie programów nauczania oraz narzędzi edukacyjnych

Przygotowanie

Utworzenie zespołu projektowego > Organizacja kampanii informacyjnej > Rekrutacja do projektu > Organizacja kursu przygotowawczego do mobilności > Przygotowanie organizacyjne, logistyczne i strategiczne

Mobilność

Realizacja programu merytorycznego > Monitorowanie efektów kształcenia i stopnia osiągnięcia planowanych rezultatów > Współpraca ze szkołą przyjmującą > Międzynarodowa współpraca nad rezultatami materialnymi > Realizacja programu kulturowego oraz zajęć terenowych oraz warsztatów

 

Ewaluacja

Badanie wpływu projektu na młodzież > Ocena rezultatów materialnych w projekcie i upowszechnianie > Ocena aspektów zarządzania i monitoringu w projekcie > Raportowanie

Mobilność Edukacyjna uczniów

Termin wyjazdu:
14-29.05.2022

Zajęcia trwały od 16 do 27 maja po min. 6 godzin dziennie przez 10 dni, dodatkowe 2 objął program kulturowy.

Tematyka projektu obejmowała zagadnienia związane z przedsiębiorczością w świecie cyfrowym. Uczniowie dowiedzieli się jak wykorzystywać cyfrowe narzędzia promocji i marketingu do zwiększenia sprzedaży swoich produktów. Międzynarodowe grupy wspólnie opracowały strony internetowe oraz portale facebookowe dla przedsięwzięć czy produktów. Jako młodzi przedsiębiorcy analizowaliśmy jak dany produkt czy usługa sprzedawałaby się na różnych rynkach europejskich, porównywaliśmy konkurencję i planowaliśmy skuteczne dotarcie do potencjalnych odbiorców.

Rezultaty materialne projektu

Uczniowie dowiedzieli się jak wykorzystywać cyfrowe narzędzia promocji i marketingu do zwiększenia sprzedaży swoich produktów. Następnie wspólnie z uczniami ze szkoły partnera stworzyli stronę internetową. Profesjonalna strona internetowa została wykonana przez młodych przedsiębiorców w 3 językach. Do zadań uczestników należało także opracowywanie materiałów na potrzeby upowszechniania i promocji w projekcie. Uczniowie uczestniczyli w tworzeniu materiałów na Facebook szkoły. Dzięki relacjom można było śledzić poczynania uczestników, efekty ich pracy i nauki.

Strona uczestników

Prezentacja produktowa

Prezentacja szkolna